06 de uitnodiging - Reisverslag uit Biloela, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 06 de uitnodiging - Reisverslag uit Biloela, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

06 de uitnodiging

Blijf op de hoogte en volg Sjors

13 April 2014 | Australië, Biloela


Tijdens de busreis van Surfers Paradise naar Byron Bay, heb ik drie Duitsers ontmoet. Zij, Alexandra, Chrissy en Johnanes, vroegen mij om samen een roadtrip te maken. We zouden richting Alice Springs gaan via Darwin. Een leuke tocht, met z’n vieren in een auto. Ik zie vast meer van Australië dan het reizen met een vliegtuig of een bus, die niet overal stopt of gaat, waar ik wil zijn.
 
Dus ik ben op een aanbod ingegaan en zo heb ik mijn vliegticket geboekt van Brisbane naar Cairns. Een vlucht van meer dan twee uur. Ik vloog langs de kustlijn richting het noorden en zag zo ook al stukken van het Great Barrier Reef. Overigens het vliegen in Australië van plek naar plek is heel gewoon. Dagelijks vliegen er zoveel vluchten naar elke stad (of een beetje groot dorp). En omdat je niet internationaal vliegt, wordt je bijna niet gecondoleerd. Het is net een soort buskaartje, niet zo heel bijzonder dus.
 
Maar na twee uur land ik in Cairns. Ik voel direct dat het warmer en vochtiger is dan Brisbane en Sydney. Eenmaal op de luchthaven heb ik een ticket gekocht voor een shuttle bus naar de camping waar de drie Duitsers zich bevonden, Cairns Holiday Park. Ik ontmoet Alex en met haar loop ik naar de twee andere Duitsers. De reden dat ze met mij willen reizen is omdat ze gek werden van alle Duitsers die ze tegen komen. En ja, er zijn een hoop Duitse Backpackers. Voor hun een reden om Engels te spreken, nu er een Nederlander bij is. Plus we delen nu de kosten door vier.
 
Voor het kamperen moeten er wat spullen gekocht worden. Een tent extra hadden ze al, maar een vierde bord of beker niet. Plus er moesten boodschappen gehaald worden. Na ongeveer drie weken heb ik lekker biefstuk gekocht en gegeten tijdens de camping BBQ.
 
Tijdens de BBQ kreeg Johannes een telefoontje. Ze zochten eerder al naar werk, maar er kwam geen reactie. Vandaar het besluit om toch de roadtrip te maken. Maar nu konden ze gaan werken. Alleen ik was dus net overgekomen. Dus ze vroegen me wat ik wilde. De afspraak om naar Darwin en Alice Springs te gaan, zou volgens hun prima kunnen. Ik zat ook te twijfelen. Zullen we nu met z’n vieren onze trip beginnen, of later starten? Ik dacht, ik heb toch tijd genoeg, en nu het werk zo in mijn schoot word geworpen, kan ik nu net zo goed gaan werken. Plus de reis er naartoe is leuk en weer een werkervaring.
 
Dus de roadtrip had uitstel gekregen, we gingen werken. Dus de dag erna vertrokken we richting Biloela. Tijdens de reis zijn we gestopt wij Josephine Falls, waar we hebben gezwommen bij watervallen. Het had ook een natuurlijke glijbaan, en natuurlijk deze ook genomen, haha. Verder zijn we kort gestopt in Townsville en Airlie Beach. We hebben gezwommen in de lagoon van Mackay. Via Rockhampton zijn we het binnenland ingereden om zoek naar het plaatsje Biloela.
 
Na twee free-camping-spots, zijn we aangekomen bij de farm/boerderij waar we aan het werk gaan. Het werk houdt in dat we lemongras sorteren aan een lopende band. Het minder goede lemongras halen we van de band af en het goede valt in een box. Oersaai werk, maar krijg wel leuk betaald. Er wordt verteld dat we dit werk twee weken gaan doen. En dat lijkt mij ook wel voldoende, haha

  • 13 April 2014 - 15:20

    Tru:

    Here is your wake-up call......

    haha, nee je ligt net te slapen, weet ik.....

    Net na de cliffhanger van vorig verslag meteen gaan doorlezen.

    Moest wel lachen.... je schrijft ( dat heb je met mobiel ook wel, dan komt er iets anders te staan dan bedoeld wordt:

    "En omdat je niet internationaal vliegt, wordt je bijna niet gecondoleerd. Het is net een soort buskaartje, niet zo heel bijzonder dus. "

    Ik snap -um wel hoor.......

    Gratis??? Dit woord hoor ik wel vaker in je verslag: gratis hamburgers, pontjes, pintjes, eten?
    In ruil voor koken.

    Wat moest je voor je Guiness shirt doen? Lekker he, zo'n pint!
    Stuur eens een foto als je t aan hebt.

    Een tijgerhaai bij jou in de buurt, lijkt me eng of niet dan?

    Doei! X

  • 14 April 2014 - 10:39

    John En Ditty:

    Je hebt al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd. Dat moeten inderdaad geweldige ervaringen zijn. Verhalen zijn heel leuk geschreven en fijn om te lezen, wisten niet dat je daarvoor ook talent had ! Lijkt ons inderdaad saai lopende band werk, maar sinds wanneer heb jij verstand van goed of slecht lemongras ?!. Dat heb je dan ook maar weer geleerd (ha, ha, ha). Blijf genieten, big hug !

  • 14 April 2014 - 12:57

    Roy:

    Lekker leesmateriaal voor tijdens mijn pauze nu. Ik ben eigenlijk wel weer benieuwd naar nieuwe foto's. Leuke avonturen en wacht nu weer op de volgende.

  • 15 April 2014 - 06:56

    Josien:

    he Sjors
    Goed om dit alles te lezen, houd ons op de hoogte, ik ben toch wel een beetje jaloers, geniet, sorry werkze!!
    Groetjes

  • 15 April 2014 - 14:30

    Greetje:

    Hey Sjors

    Wat ga jij snel zeg. Al zoveel gezien. Echt te gek.
    Heel veel plezier verder en werk ze. Want er moet natuurlijk wel verdiend worden wil
    Je nog meer biefstukken eten.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Mooi om te lezen.
    Groetjes van oos allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 14666

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: