22 de val - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 22 de val - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

22 de val

Door: sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Samen met Sebastian hebben we de grootste lol. Geen idee wat er in de chocolade van de zwerver zat, haha… (nee daar ligt het niet aan). Maar na vier uur samen te zijn, maken we avondeten in het hostel in Auckland. Mensen vragen ons hoe lang we al vrienden zijn. Uhhh pas vier uur… en ze kijken verbaast, en zeggen dat ze wel langer hadden verwacht. Tijdens het shoppen stellen we ons zelfs de vraag of we misschien een kerstboom moeten kopen naast de tent. Zelfs als we dan illegaal zouden kamperen, weer ik zeker dat de politie ons geen boete zal geven haha. Het blijft bij een grap hoor, we besteden ons geld maar nuttig.

Eerst rijden we noordelijk van Auckland met als eindbestemming Cape Reinga (het noordelijke puntje van de hightway). We reizen met z’n drieën, er rijdt een mexicaanse vrouw met ons me. Na een saai stukje snelweg, vervolgen we de kustlijn. En ook de eerste nacht in aan de kust (helena bay). Tent opgezet bij een sign no camping, haha. We hadden bewoners gevraagd over we ergens konden overnachten en dit was de plek. Een prachtlocatie om in wakker te worden!

We vervolgen de weg naar de glowworms, een plek die ik van mijn host uit Auckland heb. En het was geweldig om te zien. Je moet maar net deze plek weten! Maar fantastisch, het lijkt net alsof je naar de sterren kijkt. En… niemand in deze grot. Veder gaan we naar Bay of Island. Het is mooi, maar had meer eilanden verwacht haha.

Van locals horen we dat er ergens watervallen zijn, waar je ook zou kunnen zwemmen. Maar het is best fris. We rijden erheen en Sebastian pak zijn zwembroek, misschien zwemmen?
Eenmaal bij de waterval maken we een aantal foto’s. Andi doet de zelfontspanner aan rent naar de onze kant, om op de foto te komen. Maar… op de rotsen glijd ze weg… Ze valt bijna vijf meter omlaag… langs de rotsen. Met haar hoofd raakt ze waarschijnlijk nog een rots. En maakt nog een salto. Ik wil er geen drama van maken Maar toen ze in het water lag, dachten Sabastian en ik het ergste. Sebastian was de snelste die naar beneden klom. Gelukkig toen Andi het water raakte lag de even als een lijk in het water maar zwom na twee seconden aan de kant. Haar hele gezicht onder het bloed. Maar ze was bij bewustzijn. Echt heel naar om te zien. Dus naar een ziekenhuis gegaan. Na een hechting en goede lading pijnstillers kon ze weer vertrekken. Ze scheen behoorlijk veel geluk gehad te hebben.

Uiteindelijk konden we er wel om lachen hoor… Andi won van sebastian, ze was toch eerder het water in. Zij weet van het moment niets meer. Maar vanuit onze positie zag het er erg naar uit. Ok, verder met reizen, Cape Reinga. Waar de Tasmanian Sea en the Pacific bij elkaar komen. Je ziet het aan de golven. Ook zijn we er de zandduinen opgegaan die als een woestijn voor je liggen. Hartstikke leuk om van de hoge duinen af te springen. Je kunt hier ook een zandboard pakken en van de helling af ‘snow’boarden.

We zien nog een aantal fantatsich mooie natuurgebieden. Rijden langs 90mile beach en bezoeken één van de, zo niet dé grootste boom van NZ, the giant tree. Uiteindelijke zouden we Andi weer naar Auckland brengen en onze weg vervolgen met een nieuwe travelmate. Later die middag komen we weer aan in Auckland en pikken Vanessa (zwitserland). De wisseling van de wacht… EN direct op zoek naar een nieuwe campingplek, de avond valt…

• 27 November 2014 - 13:37

Jo:

Ga jij straks een boek schrijven de tekst een beetje aanpassen en je hebt een boek

• 27 November 2014 - 17:01

John En Ditty:

Leuk om weer grappige, ontroerende verhalen van je te lezen ! Hopelijk heb je geen heimwee meer naar Australië nu je weer van alles meemaakt en bent aan het ontdekken. Nog heel veel plezier en veel lieve groetjes, doei !!

• 27 November 2014 - 17:28

Josien:

hoi Sjors,
    leuk hoor al die verhalen
    geniet er maar van !

• 27 November 2014 - 19:57

Trudy:

Nee dus, je hebt de reep niet meer....... ( zie vorige reactie).

Wat is een sign no camping? Kan me er iets bij voorstellen: een camping die niet aangegeven staat?

Jee zeg, dat is ook wat met Andi?

Stel jullie waren niet in de buurt geweest? Ja, dit had erger kunnen aflopen?
    De foto is ws ook mislukt? Maar ja, dat is het minst belangrijk!

Ja, dat zand boards heb ik Floortje Dessing weleens zien doen in haar 3 op reis.

Sebastian en jij pasten dus wel goed bij elkaar: kwestie van zelfde humor vast en zeker!

X