26 punt of komma - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 26 punt of komma - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

26 punt of komma

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

08 Januari 2015 | Australië, Sydney

Ik zit op de luchthaven, en het is rond 20u. Niet zomaar een luchthaven maar Sydney! In een paar uur verruil ik het zuidelijk halfrond om aan te komen in het noordelijk halfrond; Thailand als eerste bestemming voor de laatste twee maanden. Ok, ik kijk er best tegenop. Op naar het hectische Azie, waar het altijd druk is. Maar tijdens het reizen heb ik ondervonden dat je uit je ‘comfortzone’ soms moet gaan om opnieuw iets te ontdekken.

Het verlaten van Sydney is alsof ik een soort tweede thuis achter me laat. Al heb ik toch wel wat vreemds mee gemaakt. Toen ik over straat liep zag ik een Lamborgini. Ik dacht alleen maar, gave auto terwijl ik er voorbij liep. Wel een beetje overpimped, met gouden velgen. Kom er een man voorbij die waarschijnlijk niet zo blij is. Wat hij doet, hij tilt zijn voet op en trap zo de spiegel in drie trappen van de Lamborgini. Ik wil alleen zeggen, Lamborgini maakt dus hele goede spiegels als je drie keer moet trappen om ze eraf te breken. Nee natuurlijk niet! Ik stond verbijsterd en met mij nog vele want, niemand deed iets. Deze man vervolgde gewoon ze weg, hij rende niet eens! Maar best triest eigenlijk. Dat sommige mensen zoveel haat kunnen hebben als ze zo waardevolle auto zien. En als ik dan nadenk met welke intentie deze man de spiegel eraf getrapt zou kunnen hebben, denk ik dat het niet echt veel geholpen heeft. Behalve dat de eigenaar nu een nieuwe spiegel van vierduizend dollar moet komen en zijn auto opnieuw moet spuiten. Ik begrijp gewoon niet dat iemand zoveel haat kan hebben.

Maar ok, beter nieuws. Ik heb dezelfde personen ontmoet als in Melbourne. Een groepje van drie dames. En op de kruising in hartje Sydney kom ik ze tegen. Best grappig en na wat gepraat vervolgen we het gesprek in het ‘share-’house van één van de dames.
Daarnaast heb ik ook iemand herkend die ik vier of vijf maanden geleden in Kununurra had ontmoet. Met een hele groep zijn we toen een avond wezen stappen. En natuurlijk veel ‘ouwe koeien uit de sloot getrokken’. Heel veel gesproken over Western Australia.
Daarnaast ben ik met een ander hostel wezen stappen in de eerste bar waar ik was, toen ik alleen begon te reizen. Een Irish Pub in Kings Cross.
Vandaag heb ik de route gewandeld van Bondi Beach tot Coogee. Ongeveer vijf kilometer in de brandende zon en daarna heerlijk gewonnen in de zee. Tijdens de wandeling ontmoette ik een Duitser. Zo zie je maar, het is lastig om ‘echt’ alleen te reizen. Want je komt altijd mensen tegen!
Allemaal prachte verhalen en herinneringen.

Maar goed, met wat voor gevoel laat ik nu Australië achter me? Tja, ik baal! En Sydney, de stad waar alles startte. Nu op de luchthaven is het net of ik mijn reis eindig. Misschien ook wel wat anders dan gewoon beginnen met een nieuwe pagina of nieuw hoofdstuk. Ik ga nu voor twee maanden naar Azie en dat is een geheel andere boek. Ik weet niet met hoeveel pagina’s, maar het wordt vast een prachtig avontuur!

  • 08 Januari 2015 - 14:21

    Margreet:

    Hey Sjors.
    Wij wensen je een goeie reis naar Azië. Dat gaat zeker ook weer lukken daar. De verhalen van Tom op de Filipijnen waren ook prachtig en Thailand zal ook zo zijn. Wel een heel ander land dan Australië en Nieuw Zeeland maar ook dat zal weer een groot avontuur worden voor jou.
    Heel veel plezier en ik ben weer benieuwd naar je mooie verhalen.

    Groetjes Mari Margreet en Tom

  • 11 Januari 2015 - 10:32

    Trudy:

    Hee Sjors, ik weet nog dat je vanuit Aussie naar NZ ging en ook een beetje met heimwee terugkeek naar Aussie, toch?

    Maar inderdaad: dit is een ander verhaal. Je gaat nu niet meer terug naar Australië, maar je bent een soort op terugtocht naar het mooie Nederland, dat alles heeft, toch?!
    Voorlopig nog een paar avonturen in een aantal weken te gaan!

    Wat een verhaal van die Lamborgini!
    Ik hoop toch wel dat als er bij onze auto in ( 1x....) de spiegels eraf getrapt worden, omstanders de dader grijpen.
    Maar in dit geval zou ik ook wijselijk mijn mond houden...zo iemand is toch misschien ook tot andere dingen in staat? Zou ook niemand een soort van 112 dan bellen, dan er zo'n idioot rondloopt?
    Maar ja, wie weet lacht er nu wel een rijke stinkerd na een soort van uitzetten grap a la Bananensplit?

    Geniet nog van je reis in Azië!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 14628

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: