20 uitstapje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 20 uitstapje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

20 uitstapje

Door: sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

03 November 2014 | Australië, Melbourne

Ik boek een vlucht naar Melbourne, anderhalf uur vliegen van Sydney. Natuurlijk vraag ik of iemand me af wilt zetten op het station of de luchthaven. De Canadese dames willen mij wel brengen naar de luchthaven (ze schijnen toch een rijbewijs te hebben). Toch schakel ik een backup plan in… Ik vraag het ook aan Tristan en Ivan (Duits). Met hen had ik echt een hele gezellige tijd, ja eigenlijk met allemaal maar met hen de meeste humor.

Die avond is het schijnbaar een feestavond. Het is gezellig en ik zie al een beetje aankomen dat me rit naar het vliegveld er niet. Ik moet rond vijf uur vertrekken… uhhh ok, ik kijk naar rechts en mijn backupplan is er niet veel beter aan toe. Nou goed, ik ga naar bed. De volgende morgen ben ik wakker en heb ik geen idee wie mij brengt. Ik probeer de Canadese dames wakker te maken maar geen beweging in te krijgen. Ook mijn backup plan is deze ochtend waardeloos haha. Uhhh… Gelukkig zie ik dat iemand op sta om te gaan werken. Ik vraag hem om me naar het station te brengen en net 2 min voor de trein aankom ben ik gearriveerd *zucht mijn reis begint…

Eenmaal ik Melbourne is Larissa (Duits) daar met de reisgenoten, Pascal (Frans) en Ana (Brazilie). Een gemixte club dus… We huren de auto en daar gaan we, de trip kan beginnen. EN ik kom erachter dat ik mij GoPro vergeten ben bij de community haha… Maar goed, de drie andere hebben we een camera, dus komt we goed. The Great Ocean Road (GOR) begint!
We stoppen bij een aantal standen en hebben een lunch bij een bakkerij. Vervolgens rijden we deze zonovergoten dag door richting de twelve apostles. De weg slingert langs de azuur blauwe kustlijn waar het koele water tegen de rotsen slaat alsof het t continent Australie richting het noorden wilt duwen. Verder vervolgde we de weg door de bossen en zagen we koala’s.

Aangekomen bij the twelve apostles sloeg het weer om en werd het grijs. Tja, de omgeving van Melbourne staat bekend als vier seizoenen in één dag. En we hadden deze dag gereden om de zonsondergang te zien… Zucht de volgende morgen dan maar.
We gaan naar het hostel en wat blijkt, ik hoef niet te betalen wat de drie dames hebben één grote privé kamer met vier bedden. We beginnen met koken en vervolgens vroeg naar bed want, morgen vroeg eerst naar de twelve apostles.

De volgende dag is het nog steeds grijs. Ach niets aan te doen, maar wel beter dan gisteren. We rijden de GOR uit en bezoeken elke bay en wandelen daar. Langzaam klaart het op en tijden de Bay of Island is het zonnig. Daar ontmoeten we iemand die een hugaton doet. Dat is iemand die in twaalf maanden zoveel mogelijk mensen probeert te knuffelen haha.

Na GOR rijden we noordelijk, richting de Grampions NP. De bergen zien eruit als groene golven in een vlak landschap. Het is bijzonder om dit te zien. In het NP hebben we een aantal wandelingen langs watervallen en mooie lookouts. Ook is er een mooie simba rots waar je mooi over kunt wegkijken. Erop lopen was wel angstaanjagend want je weet het nooit met zo uitstekende rots. Houd ie me of val ik 60 meter naar beneden? Het is in ieder geval een prachtige natuurlijke omgeving. En… minder toeristisch dan de GOR…

Vervolgens gaan we door na Melbourne en zitten de drie dagen er alweer op. Wat een mooie tour. Goed om gezien te hebben. Maar nu tijd voor Melbourne. Zoveel gehoord over deze stad dus het moet wel geweldig zijn. Ik verblijf in St. Kilda een suburb bij een host samen met Pascal. We bezoeken Melbourne, met de gratis city tram. Ook is er een Indian festival waardoor veel vrouwen en mannen Indisch zijn gekleed. Wat blijft, ook is er het Duitse Oktoberfest. Dus heel grappig om deze mengelmoes te zien.

Vervolgens breng ik me dagen door in Melbourne CBD. Ik verblijf bij Ana. Zij woont in een appartement in het midden van de stad. Ik heb zelfs me privekamer… dus lekker lux haha. We gaan naar de botanische tuin en lopen door de smalle straatjes van Melbourne. Best gezellig allemaal. Ik zou er ook wel langer willen blijven. We hadden een gezellige tijd en Ana heeft ook leuke vrienden waarmee we een gezellige avond hadden.

Vervolgens moest ik me vlucht terug halen en ik was te laat op de luchthaven. Volgens het personeel mocht ik niet mijn flightbag om met rugzak goed als bescherming. En ik moest opschieten en rennen. Waar is nu het “no Worries mate”? Dus ik rennen… door de douna en controle… aangekomen bij de gate heeft het toestel een technische storing. Moet nog minimaal een uur wachten… grrr

Maar vervolgens we een goede vlucht gehad, het vliegtuig bleef in de lucht haha. Hierna ging ik naar de community om mijn GoPro op te halen en om er nog een aantal dagen te verblijven. Ik hielp Stina en Lovell met hun caravan. Ze wilde een extra raam maken en een keuken plaatsen. Dus heb ik ze geholpen en kreeg daarvoor een heerlijke maaltijd terug en tijdens het werken een paar biertjes.
We zwommen wat in de rivier en nam afscheid van deze mooie plek. Hopelijk ben ik er rond december weer.

Nu mijn vlucht naar Nieuw Zeeland. Tot ziens Australië, ik heb genoten tot de laatste minuut en kan niet wachten tot 27 december, wanneer ik weer terug ben! Ik heb (bijna) alles gezien… Vervolgens stap ik de luchthaven in. Ditmaal 3uur van te voren… Op naar een nieuw land, met nieuwe mensen

  • 03 November 2014 - 10:49

    Trudy:

    Heee Sjors,

    Helemaal updated.

    Je rondt hiermee ook je deel Australië af tot nu toe.

    En ik weet dat je deze verslagen in NZ schrijft, want volgens de apps ben je daar nu aangekomen.

    Net ff op google gekeken: ik wilde toch iets meer weten over die ' hugaton'. Was er nieuwsgierig naar want bij BNN had ik er weleens over gehoord: groepsknuffels.
    Maar het enige wat ik kon vinden was: plaats in Amerika.

    Hoe dan ook: zal wel lachen geweest zijn.

    Sjors geniet van je NZ tijd: het is zo 27-12, de tijd gaat hard.

    X en tot een volgend verslag!
    Leuk om te lezen.

  • 04 November 2014 - 17:23

    John En Ditty:

    Inderdaad genoten in Australië tot het laatste moment ! En lekker op tijd op het vliegveld voor je vlucht naar Nieuw Zeeland. We hebben weer genoten van je verhalen en zijn benieuwd naar je belevenissen in Nieuw Zeeland. Blijf goed zorgen voor jezelf en geniet !!! Doei, veel liefs uit ons kikkerlandje.

  • 07 November 2014 - 14:16

    Jo:

    Hoi, wat een leuke verhalen. Jammer dat je Go Pro niet bij je had of heb je alles op je telefoon kunnen vastleggen. Want je maakt toch de meeste foto's hiermee. Je wilde haren zijn er nu ook af! Steeds moest ik aan Catweazle denken. Maar ja dat hoot er een beetje bij als je zwerft.Op de achtergrond hoor ik de muziek van U2 ( het nummer Hold me Close) maar je bent los van iedereen en geniet. Maar we missen je toch. We zien uit naar je verhalen over NZ! Doeiiiiii!!!!!!!!

  • 07 November 2014 - 14:47

    Jo:

    Ik zag net dat je pas twee landen bezocht had! Bij je reis verslageen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 14653

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: