33 aftellen deel II (een jaar later) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 33 aftellen deel II (een jaar later) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

33 aftellen deel II (een jaar later)

Blijf op de hoogte en volg Sjors

05 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

33 aftellen deel II (een jaar later)

In de lounge typ ik nu al een drie blogs en vond dat dit wel een nieuw hoofdstuk moest zijn. Ik kijk naar de klok en zie de seconde wijzer elke keer tijd weg snoepen van de acht uur die ik nu nog heb tot me vlucht. De grap is, ik haat die klok niet. Ik ben er nu wel klaar voor om te gaan.

Het vertrek uit Azie voelt minder zwaar dan het vertrek uit Nieuw Zeeland en Australië. Als ik weer aan de laatste twee landen denk, bekruipt het gemengde gevoel van geluk en verdriet. Het was een mooie tijd en ontzettend jammer dat het over is. Wat betreft Azie heb ik het minder, maar waarom?

Daar was ik dus over aan het nadenken, Down Under versus South East Asia. Je kunt het al lezen in de blogs het is reizen versus feesten. Azie was voor mij een andere manier van backpacken.
Wat ik in Azie doe (en vele andere) is; je bent in een stad en wil naar een andere stad. Wanneer je naar een andere plek wil, reis je per bus/ferry naar je volgende bestemming. Een paar of vele uren erna ben je op je bestemming en ga je op zoek naar je verblijft.
In OZ en NZ wist ik niet waar ik de volgende dag verbleef. Ik reed richting een bestemming en de reis er naar toe was juist hetgeen wat belangrijker was dan de eindbestemming. Veel avontuurlijker. Voelt voor mij meer als puur backpacken dan Azië. Al heb ik hier meer met me backpack gelopen dan in OZ en NZ.

Ik ben in ieder geval blij dat ik gedaan hebt wat ik wilde doen. Australie en Nieuw Zeeland voelde als te weinig tijd en op in Azie kan ik rond blijven reizen. Thailand, Cambodja en Laos stonden op mijn lijstje om te zien en ik heb het gedaan. Toch is er zoveel meer te ontdekken in deze drie prachtige Aziatische landen.

Als ik het over kon doen zou ik het zo weer doen! Ik ben blij dat ik dit allemaal het kunnen zien en meemaken! Ik heb gedaan wat ik wilde doen...

  • 05 Maart 2015 - 11:32

    Roy:

    Ik kan mij het gevoel heel goed voorstellen, Maar blij voor je dat je gedaan hebt wat je wilde doen

  • 05 Maart 2015 - 11:56

    Ina:

    Welkom terug in Nederland Sjors!!!

  • 05 Maart 2015 - 12:12

    JO:

    Over een aantal uren zien we elkaar weer ! Jij heb gedaan wat je wilde doen . En straks zal het wennen zijn bij ons! En de temperatuur! Maar een goeie vlucht en tot morgenochtend. Deeeiiiiiiiiii!!!!!!!

  • 05 Maart 2015 - 13:05

    Rosalie:

    Ha Sjors,

    Fijn dat je met zo'n goed gevoel terug kan kijken op deze prachtige reis.
    Vorig jaar had je nog geen idee wat je te wachten stond en of je het allemaal wel leuk zou vinden, zo alleen aan de andere kant van de wereld.
    Nou, volgens mij zijn daar nu geen twijfels meer over. Je hebt een toptijd gehad en ontzettend veel gezien en beleefd! Enkel dat alleen zijn is er niet echt van gekomen volgens mij, maar jij bent nu eenmaal een gezelligheidsdier.

    Een heel goede reis terug!

  • 05 Maart 2015 - 16:24

    John En Ditty:

    Geweldig dat je alles hebt kunnen doen wat je je voorgenomen hebt ! Nog even en je bent weer in Nederland, thuis en dan kun je heerlijk tevreden terugkijken op al wat je gedaan en bleefd hebt. We hopen dat je een heel goede vlucht hebt en dat je ook weer lekker kunt gaan genieten van ons kleine Nederland waar de lente nu gaar beginnen. Doei, heel veel lieve groetjes vanuit Mestreech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1389
Totaal aantal bezoekers 14627

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: