16 de ontmoeting deel 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 16 de ontmoeting deel 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

16 de ontmoeting deel 3

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

03 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

En ik ben zowaar in Brisbane. Wat een toch en terug in een fantastische stad. Ik denk dat Brisbane en Perth voor mij toch de mooiste steden waren in Australië. Helaas heb ik Melbourne nog niet gezien maar opnieuw weet Brisbane me te verrassen.

Na een hostel in Westend moet ik na een ontbijt met pannenkoeken afscheid nemen van Tobi. Ik ga Couchsurfen. Net als in Townsville en Perth. Ik wil het eigenlijk vaker doen, maar is niet makkelijk als man zijnde. Mannen die hosten willen vaak vrouwen ontvangen en vrouwen willen liever vrouwen ontvangen. Er is dus een soort van challenge voor mij om iemand te vinden. Ik stuur denk ik acht of tien berichten de deur uit en krijg vaak dezelfde reacties; we hosten al iemand, of het komt niet gelegen (reden:) omdat ik zelf aan het reizen ben. Op het laatste moment krijg ik een bericht terug van Jenny.

Jenny woont in de wijk New Farm en kan er overnachten. Een hele leuke meid. Ze is van Russische komaf, opgegroeid in Israël en woont nu in Australie. En de eerste avond gaan we uit eten (ja klinkt spectaculair)! Ze weet een plek waar je goedkoop kan eten. We gaan vegetarisch eten bij de Hari Khrisna. Niet dat zij daar in geloof (of ik), maar het is best interessant en…. goed eten voor $5,-! Die avond wandelen we terug langs de rivier naar New Farm. Oja, en ze maakt pompoenpannenkoeken (das een goed scrable woord). Ze heeft veel verteld over reizen in Azie.

De dagen erna verblijf ik bij mijn oude reisgenoten. Will en Ruth, zij wonen wat meer uit het centrum in een van de zuidelijke wijken. Zij wonen met drie andere in een groot huis. Ze maken zelf muziek en hebben in de tuin een groenteafdeling. Een moestuin waar ze alles in verbouwen. Ik ben niet echt goed (bij naam te noemen) in wat ze verbouwen, maar tijdens het eten maken knipte ze bladen van een aantal planten af. En moet zeggen het eten was ongelofelijk lekker! Heb ook nog één keer voor hun Hutspot gemaakt haha. Maar ongelofelijk aardige gasten!
Aven heeft meegeholpen mijn auto te poetsen. Want hij had bij een dealer gewerkt en deed daar de autos behandelen voor de showroom en voordat ze verkocht werden. Tim heeft me een enorm stuk biefstuk gegeven, en het smaakte heerlijk! Hij werkte op een slachterij. Erg goed gezelschap en ik was er meer dan welkom! Wat een relaxte goede tijd was dat. Had het gevoel, onze spullen zijn jouw spullen, gebruik wat je nodig hebt. Dus ben nog met een mountainbike Brisbane ingegaan. En dan merk je hoe groot de stad is…

Ook ontmoet ik Tamara, van de Whitsndays. Zij was ook in Brisbane en heb toen iets heel irrationeels gedaan. In Sydney ligt wat post om mijn auto te kunnen verkopen en er is een feestje, Defqon. En was na een half jaar wel toe aan goed een feestje! Ik hoefde niet lang na te denken en heb besloten om ook te vliegen naar Sydney. Door de spanning en het boeken van een vlucht werd t een korte nacht! Maar uiteindelijk een vlucht gevonden…
En wat een toptijd was het in Sydney! We hebben er heerlijk gegeten in een bar.
Het festival was geweldig met goed gezelschap. Ik zag ook weer oude reisgenoten waarmee vertrokken was vanuit Schiphol. Ik ontmoette Tom, Floris, Liset en Melanie. Een mooie dag! Helaas geen hostel kunnen boeken dus ’s avonds gezocht voor een plek om te overnachten. Helaas was door het festival Defqon en een marathon in Sydney vrijwel alles volgeboekt. Uiteindelijk wel wat gevonden hoor… toch nog kunnen slapen in een bed en niet op de straat!

In Sydney heb ik ook Ashein ontmoet. Waarmee ik en Sabine hebben gereisd op Rottness Island bij Perth. Heb in Sydney bij hem de nacht doorgebracht. En heel grappig, een dag ervoor Christiaan ontmoet met zijn vriendin. Zonder afspreken, en ik wist niet eens dat hij in Sydney was, ontmoet ik hem op een kruising. Er vreemd, dus maar meteen afgesproken om de dag erna wat te gaan doen!
Samen met Ashein, Christiaan en (weet niet meer de naam van zijn) vriendin. Zijn we naar een paar plekken geweest in de suburbs van Sydney. Geen backpackers daar… maar ongelofelijk mooi uitzicht of de stad! De avond uit eten geweest met z’n vieren. Echt een hele goede plek om uit eten te gaan, omdat: 1. Het was enorm lekker en 2. Het wat goedkoop! Die avond bracht Ashein mij naar het vliegveld voor mijn vlucht terug naar Brisbane, waar mij auto natuurlijk nog stond.

Ondertussen had ik al op Couchsurfing mijn slaapplek geregeld bij Vincent in Brisbane. Een half uur tot veertig minuten rijden van het vliegveld. Helaas tien kilometer voor zijn huis stopte mijn auto ermee, bij een benzine station. Wat was er mis?
Ik kreeg mijn auto maar niet gestart. Ik dacht een ‘flat battery’ of misschien iets met de elektronica. Dus heb al de zekeringen goed aan geduwd. En… de auto startte nog steeds niet. Toen heb ik Vincent maar gebeld, dat ik het deze avond niet haal om bij hem te overnachten. Maar Vincent was heel begaand. Echt een top kerel! Hij heeft me geprobeerd te helpen met de auto. Toen dat niet lukte hebben we de auto samen naar de benzine station geduwd. De volgende drie dagen stond in het teken van de reparatie van de auto. Geen idee wat er mis was maar onder de motorkap alles gecontroleerd, wat je kunt controleren. Daarna heeft Vincent me geholpen met het bellen voor de ‘road assistent’. En wat blijkt mijn auto is verzekerd/gedekt voor dit soort dingen. Dus er kwam iemand die mij hielp met kennis. En het eerste wat hij vroeg, zit er voldoende benzine in. “Ja, natuurlijk! Er zit iets minder dan een kwart in, zegt de indicator op het dashboard. En de boardcomputer zegt dat ik 110km kan rijden”. Dus hij heeft alles geprobeerd om de auto aan de praat te krijgen, maar niets hielp.
Wat bleek, er zat een luchtbel in de benzinetank waardoor de indicators dachten dat ik voldoende benzine had. Het probleem was, dat Holden platte tanks heeft en als je door een bocht gaat met een vrij lege tank kan er zo luchtbel ontstaan in de tank. Ik voelde me behoorlijk stom. Drie dagen lang stond mijn auto bij een benzinestation zonder benzine! En is was bang dat ik nu een aantal duizend dollar kwijt was. Maar gelukkig alleen honderd dollar aan benzine.

Eindelijk kon ik wat met Vincent ondernemen (die trouwens docent was). We zijn gaan fietsen langs de rivier in Brisbane. Een hele mooie route! Die avond zou het gaan regenen en was ik van plan om te vertrekken. Vincent bood aan om bij hem te blijven. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Het was fantastisch om bij hem te verblijven. We hebben veel gesproken en hij was muzikaal. Een coole vent van rond de vijftig haha…

Nu op naar het volgende avontuur. Richting het zuiden, alleen… Ik heb zoveel mensen ontmoet die alleen reisde en ik wil het graag ook proberen. Gewoon een keer alleen reizen met de auto en kijken hoe het is! Dus een roadtrip bij mijzelf! Hoe zal dat zijn? Waarschijnlijk ook nog het makkelijkste stuk reizen, van Brisbane naar Sydney. Ik vertel Ashein over mijn trip en hij geeft mij nog wat adviezen om te zien. Cool, de trip begint, ene over een aantal dagen ben ik jarig. Waar zou dat zij en met wie? Dat lezen jullie in een volgend verslag haha

En oja, je bent nooit alleen tijdens een roadtrip. zoveel mensen zijn geïnteresseerd in je. Dus je hebt altijd een gesprek...
Ik ga richting mijn bed, trusten!


  • 03 Oktober 2014 - 19:42

    Trudy:

    Nou, je maakt me nieuwsgierig met die cliffhanger.......

    Wat lijkt me dat leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten, die en een goed verhaal hebben en behulpzaam zijn en zo aardig , sociaal zijn.
    Wie goed doet, goed ontmoet he!

    Wat een verhaal zeg, met de auto!

    Lijkt n beetje op het probleem met de tv ( auto) .......
    was ook opgelost toen de stekker ( benzine) in het stopcontact ( de tank) gestopt werd, haha.

    Hug

  • 03 Oktober 2014 - 20:23

    Rosalie:

    Gezellig dat je steeds opnieuw je reisgenoten weer herontmoet.
    Zo lijkt Australië toch een stuk kleiner dan het daadwerkelijk is!

    Op naar Nieuw Zeeland, waar je mij met je foto's echt jaloers gaat maken :)

  • 04 Oktober 2014 - 07:50

    Josien:

    super leuke vehalen Sjors, goed om te horen dat je het naar je zin hebt erg leuk allemaal groetjes van ons allemaal, je komt toch nog wel terug?


  • 06 Oktober 2014 - 19:39

    John En Ditty:

    Weer heel leuke verhalen en wat leuk dat je veel mensen weer terugziet ! Lijkt ons gezellig en de wereld lijkt dan zo klein. Je geniet ! Veel liefs vanuit Maastricht, doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 14638

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: