14 de ontmoeting deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 14 de ontmoeting deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

14 de ontmoeting deel 1

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

02 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Vanuit Cairns start ik mijn reis met twee Duitsers (die elkaar niet kennen). Tobi en Janina ontmoet ik bij de lagoon in Cairns. Het is altijd goed om de mensen te zien waarmee je de routetrip gaat doen. Ik heb nog niet gegeten, Janina besluit om richting haar host te gaan. Met Tobi ga ik naar een goed restaurant genaamd Dominos, haha lekker pizza eten!

Dus met z’n drieen op reis. Eerst richting het noorden, Cooktown als bestemmening. Maar is er zoveel tussenin te zien. Cooktown was ook niet echt heel bijzonder, maar Captain Cook kwam hier namens Brittannië aan. Maar de route was zeer mooi. Langs de kustlijn rijden met je auto. Minpunt is, ik heb geen cabrio. Anders was t nog beter! En op de terugweg reed ik een 4WD track. Echt heel cool. Met mijn Holden Comodorre, door kleine riviertjes en de verbaasde gezichten van de mensen in een Land Cruiser (Jeep). Nee eigenlijk had ik hier ook niets te zoeken. En is het meer geluk dan wijsheid dat er niets kapot is gegaan aan de auto. Maar echt heel tof om te rijden! Ben blij dat ik het heb gedaan en nog blijer dat er niets kapot is gegaan!

We hebben de Daintree Forest bezocht. Het is uniek omdat het regenwoud tot aan het strand loopt. Ik vertel nu alleen wat ik daar gelezen heb. Maar volgens mij hebben ze dit ook op meer plekken in Australie. Desalniettemin is het natuurlijk hartstikke mooi om het tropische bos met lianen aan een parelwit strand te zien met natuurlijk een blauwe zee, heb je een beeld?
We hebben verschillende wandelingen gemaakt in de regio.

Na Cooktown gaan we zuidelijk, richting Brisbane. Allereerst passeren we Mission beach met de palmbomen op het strand. Ik kan het niet laten om zo palmboom te beklimmen en er op te gaan liggen om een foto te maken. Ok het ligt niet heel comfortabel maar een geslaagd fotomomentje denk ik zo… We zoeken een free campingsite op en daar maken we wat mee.
De oostkust is iets drukker dan war ik tot nu toe gewent ben met de routetrip. Dus de free campingsite staat bomvol. We proberen een plekje te zoeken. Eenmaal een plekje krijgen we te maken met boze campingasten. Het was niet normaal wat we doen! Mensen hebben hier heel de dag hun plekje en wij komen aan om 5pm en parkeren zo naast deze mensen. Oke een beeld schetsen. Het is ten eerste een gratis kamping. Geen vaste plekken en niemand betaald. Het staat al op elkaar en het is de slechtste campingsite die ik gezien heb (ook het is aan de strand maar ongelofelijk druk). Hoe komt het zo druk. Australiërs met gigantische jeeps en caravans. Zelfs een met een boot (een 12m lang jacht). Uiteindelijk was ik in discussie met vier ouderen die vonden dat we maar moesten vertrekken. Dit had ik nog nooit meegemaakt in Australie! Gisteren op een camping overnacht in de bergen bij Cairns waarbij ouderen vroegen of we gezellig bij het kampvuur kwamen zitten. En als we wilde koken konden we hun vuur gebruiken. Dit was wel het tegenovergestelde. Ik had zin om mijn punt te maken en gewoon er gaan kamperen. We zagen twee Fransen die ook al spraken over deze vreemde situatie. Twee uur geleden spraken ze hun ook erop aan met niet eens een vraag maar gewoon een zin als: “jullie horen hier niet te staan”. En ze hadden gelijk. Er waren hier geen backpackers. Blijkbaar niet welkom… ok welkom oostkust.
Uiteindelijk maar een camping opgezocht 5 min rijden waar we in het donker aankwamen en tijdens het opbouwen van de tent vroegen mensen of we hun zaklamp wilde gebruiken. Een hele andere sfeer! Maar goed, de mensen waren hier vriendelijker!

Die dag naar Townsville gereden. We zijn naar Magnetic Island geweest. Een eiland met regenwoud en Koala’s. Als je er één in het wild zou moeten zien, zitten ze hier. Het is de hoogste populatie per km². De gehele dacht gewandeld en… geen enkel Koala gezien haha. Ze zijn ook vrij lastig te spotten. Maar een heel mooi eiland gelegen in azuur blauw water. Aan het eind van de dag waren we flink moe. Dus ging ik voor de gein liften en het werkte. Een man stopte en bracht ons alle drie naar de ferrie. Een wandeling van 10km bespaart!

Die nacht zouden we slapen bij Steve. Een man van rond de 55 jaar. Janina was aan het zoeken geweest op Couchsurfing. En had contact gehad met deze persoon. We konden z’n drieën slapen. En wat bleek, er waren nog drie andere Couchsurfers. Steve deed hosting van couchsurfers sinds 2010 en had al diverse mensen over de vloer gehad. Hij woonde alleen en vond het hartstikke gezellig met jongeren om zich heen. En volgens mij houdt het je ook jong (van geest). Wat een komische man. Hij heeft nog voor ons eten voorbereid. De dag erna zijn wij, Janina/Tobi/Oscar en ik pizza voor hem gaan maken. Als een soort dankjewel. Er sliepen nog twee dames Tamara en Corona. Allemaal Duitsers, waarschijnlijk een voorliefde voor. De dag erna zijn we naar de berg gelopen voor een mooi uitzicht over Townsville.
Het was in ieder geval een hele toffe tijd! Erg gezellige avonden met een dobbelspel (zautcher ofzo) en goede gesprekken.

Morgen van deze fanatische mensen afscheid nemen en doorreizen met Janina en Tobi naar Airlie Beach…

  • 02 Oktober 2014 - 07:57

    Jo:

    Dat waren dus de echte Ausies die geen backpacker wilden zien. Maar weer een leuk verhaal.
    groetjes

  • 02 Oktober 2014 - 19:22

    John En Ditty:

    Zout- of zoet-krokodillen, wij zouden beide soorten niet kortbij in de bek willen kijken ! Kunnen ons dus heel goed voorstellen dat je er niet veel van moest hebben. Hopelijk krijg je niet vaker te maken met reisgenoten die niet komen opdagen en onvriendelijke Australiërs en kom je veel meer fantastische mensen tegen. Veel liefs uit een zonnig Maastricht, doei


  • 02 Oktober 2014 - 20:21

    Trudy:

    Goh, wat luk om nu jouw verhalen te lezen bi de foto's die we al gezien hebben.
    Ik zie je nog liggen, zo lekker chill op die palmboom bijvoorbeeld.
    Tja, wat raar..... dat je een soort van weggejaagd/weggekeken wordt op een free campsite.
    Couchsurfen: je moet wel een flinke couche hebben om zoveel backpackers van slaapplek te voorzien.

    X Ben benieuwd naar je vervolg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 14645

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: