04 je moet vooruit bewegen, wil je iets nieuws zie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 04 je moet vooruit bewegen, wil je iets nieuws zie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

04 je moet vooruit bewegen, wil je iets nieuws zie

Door: Sjors Quaedflieg

Blijf op de hoogte en volg Sjors

18 Maart 2014 | Australië, Sydney

Een beetje vermoeit kom ik aan op de luchthaven van Sydney. Als we de douane passeren staat er een bord dat er gefilmd wordt voor het programma “border control”. Maar nee, ons vliegtuig was toch niet interessant genoeg. Dus geen camera’s om me heen haha. Het douane personeel is trouwens erg vriendelijk en maken grappen dus er heerst zelfs bij de controle een ontspannen sfeer.

We rijden met een busje Sydney in. Wat een schone en groene stad. Verkeer lijkt ook niet zo opgefokt. Ergens in de Royal Botanic Garden stappen we uit. Hier zie ik mensen hardlopen, met gewichten spelen… Man, wat zijn de mensen hier sportief. En het is nog wel een doordeweekse dag. Het schijnt dat ze twee uur pauze hebben en dan een rondje gaan hardlopen. Iedereen lijkt ook zo relext. Wij komen daar als groep en blokkeren in het geheel elke mogelijke looproute. Maar geen enkele hardloper die een snauw of boos naar ons kijkt. De welbekende groepsfoto wordt gemaakt en we gaan richting Manly, waar we zullen verblijven. Een mooie boottocht brengt ons daar. Na de kennismaking, gaan we zwemmen in de zee. ’s Avonds gaan we nog naar een cafe/kroeg.

Er moet natuurlijk een hoop geregeld worden. Dus de dag erna naar de stad om een bankaccount te regelen. Ik voel me die dag steeds minder lekker te voelen. De vermoeidheid neemt toe en ik kan maar moeizaam eten. Dus vroeg naar bed. Helaas bleef ik bijna heel de nacht wakker. Het zal wel een jetleg zijn, hopelijk gaat het snel over.

Op het programma staat dat we richting de Blue Mountains gaan. Een mooi natuur gebied. Eerst maken we een tussenstop bij een kleine dierentuin. Waar we met een koala en een kangoeroe op de foto kunnen. We vervolgen de weg naar de Blue Mountains. Aldaar genieten we van het uitzicht.
Vervolgens krijgen we een lunch (BBQ). Ook zijn we naar de “3 sisters” geweest. Een rotsformatie waar een legende achter schuil gaat (kunt het vast google, haha). Na terugkomst bij het hostel hebben we lekker pizza gehaal en opgegeten aan het strand.

De dag erna is niet al te best. Veel bewolking en ’s middags even een heftige bui. Had te maken met een cycloon. Maar hierdoor we veel surfers in het water. Dus gaaf om te zien. We zijn over de boulevard gaan wandelen en de winkelstraat ingegaan. Een beetje rondneuzen dus…
Later die dag vlees gehaald voor de BBQ (lees: teveel vlees). En afgesloten op het strand. Iemand had een gitaar bij zich, dus hartstikke sfeervol natuurlijk!

Dat waren de laatste dagen van de georganiseerde reis. Ik heb besloten om uit te checken en om door te gaan. Dus richting de pond naar het centrum van Sydney. Daarna richting de Lounch van Australian Backbackers en een hostel gezocht. Daarna Sydney ingegaan en eten gekocht. Lekker een Warp gemaakt. ’s Avond aan tafel gezeten met Matieu (Canadees), Jurgen, Philip (Duits) en Chris (Engels). ’s Avond naar een Irish pub met hen gegaan omdat het St. Patrik Day is. Was hartstikke leuk en heb trouwens nog een (Guinness) t-shirt gewonnen.

In Sydney heb ik nog een aantal bezienswaardigheden bezocht, zoals Bondi Beach. Het is bekend van tv-shows. Maar voor mij niet echt bijzonder. Natuurlijk wel heerlijk op t strand gelegen. Later die avond een deel van mij groep bezocht, die in Maze Backpackers verbleven. Lekker samen spaghetti gegeten. Later die avond met Kayleigh naar een kroeg geweest. Erg gezellig, en savonds de wandeling terug naar mijn eigen hostel. Ik denk dertig minuten lopen. En onderweg nog een tijd lang met een kunstenaar gelopen. Ook een fantastische ontmoeting.
 
Ja, en er komt een punt dat je meer wilt zien dan Sydney… overigens kom ik er nog een paar keer terug voor de vliegreizen naar Nieuw-Zeeland en Azie. Dus die dag besloten om Sydney te verlaten. Richting het noorden leek mij wel wat. Dus gekeken hoe ik daar zou kunnen komen. Ik heb gekozen om vanuit Sydney te vliegen naar Gold Coast. Dus tegen het einde van de dag, 17:30u vertrekt mijn vlucht naar het noorden. Één uur en vijftien minuten later kom ik aan. Vooraf ook een hostel geboekt: Surf ’n Sun.  
 
Oké naar Sydney is mijn backpack avontuur eigenlijk pas echt begonnen.

  • 18 Maart 2014 - 07:51

    Trudy:

    Hoi!

    Nou, je hebt toch al veel ondernomen in die paar dagen en in die korte tijd meer gezien van de wereld dan wij, haha.
    De "3 sisters", Royk had er ook over verteld, maar toch nog even opgezocht en ik weet nu ook de namen. Ja, dat is het gevaar als je verliefd wordt, hè?!
    Sjors, wij gaan weer aan het werk hier in Nederland en ja gaat zo denk ik een hapje avondeten.
    Eet smakelijk, he!

    X Trudy

  • 18 Maart 2014 - 08:20

    Demelza:

    Hoi Sjors,

    Wat een avontuur al tot nu toe! Doel 1 is bereikt... Sydney!!!

    Geniet er nog met volle teugen van en ik hoop dat je veel nieuwe mensen mag ontmoet!

    Liefs Demelza

  • 18 Maart 2014 - 18:11

    Josien:

    super leuke verslagen!

  • 18 Maart 2014 - 20:45

    Roy:

    Ben benieuwd hoe je nieuwe plek bevalt nu je dichter bij het centrum zit. En wat heb je moeten doen om het Guinness shirt te winnen? of is dat de nieuwe cliffhanger :P had je ook iets groens aan ? Veel plezier! Geniet van de mooie stad, lekker sporten in het park en kom tot rust in de botanic gardens :)

  • 18 Maart 2014 - 20:55

    Rosalie:

    Zo je eerste Australische (of Ierse) kledingstuk is binnen,
    het begin van een grote ruilactie van een jaar.
    Superstoer dat je gewoon je eigen weg gegaan bent en een nieuw hostel hebt opgezocht.
    Hopelijk doe je snel de gewenste contacten op.
    Geniet van het mooie en relaxte Sydney!

    X
    Roos

  • 19 Maart 2014 - 10:22

    Jo:

    Wat moest je doen om Guinness shirt te winnen? Heb je er al een op? Vond het zelf best lekker (Dublin Ierland)
    Groetjes
    Jo

  • 19 Maart 2014 - 16:32

    Justin:

    Super man :)!

  • 19 Maart 2014 - 21:44

    John En Ditty:

    Hoi Sjors, heel leuk geschreven je verslagen, gezellig en fijn om te lezen. We hopen dat je geen last meer hebt van je jetlag, als je je beter voelt kun je immers veel meer genieten. Blijf dat vooral doen ! We moeten je ook veel liefs van oma wensen en je laten weten dat ze veel succes heeft met de kip die ze van jou kreeg. Sjors, heel veel plezier en heel veel lieve groetjes, doei !!

  • 13 April 2014 - 14:58

    Trudy:

    Hoi!

    Ik lees nu dat je een ander einde aan je 04 verslag hebt gemaakt.....
    ik ga nu verder lezen aan je volgende verslag.... ben benieuwd...
    Truste! Ik weet nl dt je nu net zei, dat je ging slapen ( via app).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 14639

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: