01 Dromen - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu 01 Dromen - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sjors Quaedflieg - WaarBenJij.nu

01 Dromen

Door: SQ

Blijf op de hoogte en volg Sjors

18 Februari 2014 | Nederland, Zwijndrecht

De keuze is al een tijdje gelden gemaakt. Het is bijna zover. Ontstaan na vele enthousiaste gesprekken met vrienden, een droom die ik graag wil laten uitkomen. Deze keer wil ik niet nog een keer een excuus zoeken om deze onderneming uit te stellen of erger, nooit te doen.

Je raadt het al, ik ga op wereldreis. Althans met mijn backpack richting Australië, het ultieme backpackland. De keuze om daar te starten was makkelijk. Het land is vrijwel volledig ingesteld op backpackers. Je kent vast ook wel iemand die er al eens naartoe is gereisd. En iedereen komt terug met geweldige verhalen en ervaringen.
Na het ‘proeven’ van de backpack cultuur in Australië, is voor alsnog mijn planning om naar Nieuw Zeeland en vervolgens naar (Zuidoost-)Azië te gaan. De doelstelling is om een jaar rond te reizen tussen deze landen.

Het is natuurlijk een hele beleving, waar ik vanaf de middelbare school vaak over nadacht. Ik vond het altijd heel tof, dat anderen uiteindelijk wel de stap zette. Maar nu ga ik dus zelf! Noem het de ideale omstandigheden, waardoor ik de keuze heb gemaakt. Het enige wat ik wil voorkomen is dat ik later denk “had ik het toén maar gedaan”. Het is niet zo dat Nederland wil ontvluchten en graag mijn huidige baan wil opzeggen. In beide gevallen heb ik het prima naar mijn zin. Maar zoals elke droom, wil je deze ook naleven als mogelijkheid toekomt. Vanuit deze gedachte is te redeneren dat als ik na twee maanden het backpacken helemaal zat ben i.p.v. een jaar, ik ook gewoon weer richting Nederland kan gaan. Momenteel ga ik natuurlijk niet van dit scenario uit. Als het wel gebeurd, kan ik tenminste terug kijken naar een periode dat ik wél ben gegaan en dus ook geen spijt hoef te hebben.

Ik ga natuurlijk een geweldige periode tegemoet. Aldaar, ben vrij in het rondreizen. Ik heb bewust gekozen om geen route vast te leggen. Mijn gedachte is; vaak zie je de mooie dingen toch wel, maar juist die onbekende en spontane ontmoetingen of ontdekkingen lijkt mij een mooiere beleving. Daarnaast ben ik niet bang om te verdwalen. Het lijkt mij fantastisch om ongedwongen met verschillend reisgezelschap rond te reizen, mensen te ontmoeten, verhalen aan te horen en door te reizen met de zojuist ontmoette mensen.

Nu ben ik nog bezig met de voorbereidingen. Ik merk dat mijn reis en vertrekdatum zo ongezien als een sluipschutter dichterbij komt. Ik vertrek namelijk 11 maart richting Sydney.
Ik zal via deze site je op de hoogte houden van mijn reis.

  • 18 Februari 2014 - 23:12

    Demelza:

    Hoi hoi!

    Ben echt super trots op je dat je deze stap nu eindelijk gaat ondernemen. Geniet van al het moois dat komen gaat. Denk aan je xxx

  • 18 Februari 2014 - 23:32

    Trudy:

    Dit wilde je al zooooo lang....... en nu ga je dan het avontuur tegemoet.
    Heel erg leuk. Ik ga je natuurlijk ontzettend missen, maar daar staat tegenover dat we "door jouw ogen" ( lees jouw reiservaringen/verslagen) de reis maken die we zelf ook zo graag hadden willen doen, ooit....., maar waarvoor het dus voor ons nu wel erg laat is).
    Gelijk heb je: leef NU je leven, doe de dingen waar je later nooit spijt van hoef te hebben en GENIET ERVAN!
    X

  • 19 Februari 2014 - 07:48

    Sabrina Bakker:

    Heej Sjors,
    Wat ontzettend gaaf dat je je droom laat uitkomen! Het volgen van je hart/dromen moet je altijd doen anders krijg je er spijt vAn.
    Ik wil je een ontzettend fijne tijd toewensen. Geniet van al het moois dat je tegen gaat komen en pas (uiteraard) goed op jezelf!
    Ik blijf je volgen want ben erg benieuwd naar jouw verhalen!
    Liefs Sabrina

  • 19 Februari 2014 - 08:04

    Josien:

    Super Sjors, ik ga je volgen, geniet ervan!

  • 19 Februari 2014 - 12:35

    Jo:

    Ik dacht dat ik al iets had geschreven. Maar waarschijnlijk iets vergeten. Sjors, we zullen je missen maar we gaan ook genieten van alles wat jij mee gaat maken. Je bent nog niet weg! Maar 11 maart dan ga jij je droom waar maken. Zoals we van de reis van Roy hebben genoten. En dat heb jij mee gemaakt dus zal je af en toe terug denken aan ons in Nederland.
    Genieten begint nu!!!!

  • 19 Februari 2014 - 13:53

    Inge:

    Hoi Sjors,

    Nu is het jouw tijd om heerlijk te gaan genieten en misschien wel een van de mooiste avonturen van je leven te gaan beleven. Ik zal af en toe stinkend jaloers zijn, maar dan moet je maar extra voor mij genieten ;). It's gonna be an epic ride, dude!

    Cheers, mate!

  • 19 Februari 2014 - 15:36

    John En Ditty:

    Geweldig voor je ! Dromen zijn meestal bedrog, maar jij gaat je dromen uit laten komen. We gaan je volgen. Geniet van alles !!!

  • 19 Februari 2014 - 17:06

    Dora En Francois:

    Sjors!!
    We wensen je heel veel plezier en avontuur toe! Blij om te zien dat je je dromen uit laat komen!! Geniet ervan!!

  • 25 Februari 2014 - 16:02

    Sascha:

    Veel succes en plezier Sjors! Hoop dat je net zo een mooie tijd als Roy tegemoet gaat! Hou ons op de hoogte!

  • 09 Maart 2014 - 14:06

    Manon:

    Sjorsssss have a lot of fun.

    Ik ga je zeker volgen

  • 09 Maart 2014 - 14:38

    Justin:

    Tof man! Heel veel plezier in Australië om te beginnen. Weet zeker dat je het tof gaat vinden daar, en het is nu de relaxte tijd daar :)! Uiteraard ook veel geluk toegewenst met alles wat je tegen gaat komen!

  • 09 Maart 2014 - 16:04

    Peter Quaedflieg:

    Sjors, wij wenssen je veel reisplezier en over een jaartje of zo een behouden terugkomst. Met een massa fotos en reis verhalen. Waar je ook weer nog lang kunt genieten. Ange en Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 939
Totaal aantal bezoekers 14646

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2015

Azie

11 Maart 2014 - 13 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: